نمایندگی لنوو
اشتراک گذاری

تعویض باتری لپ تاپ لنوو

شرکت های خدمات کامپیوتری بسته به نوع و مدل لپ تاپ ها خدمات مختلفی را به کاربران ارائه می کنند.  نمایندگی لپ تاپ لنوو مرکز سخت افزار ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با همکاری ماهرترین تکنسین های حوزه تعمیرات لپ تاپ و با بهره گیری از به روز ترین ابزارآلات موجود در بازار اقدام به ارائه خدمات با کیفیت در اسرع وقت و قیمت معقول به مشتریان عزیز می کند. یکی از خدمات رایجی که در این مرکز ارائه می شود، تعویض باتری لپ تاپ لنوو است. 

کاربرانی که نیاز تعمیر باتری لپ تاپ لنوو پیدا کرده اند می دانند که پیدا کردن مرکزی مطمئن که علاوه بر کیفیت بالای سرویس ها، از قطعات اصل نیز استفاده کند طاقت فرسا است، از همین رو ما و همکارانمان بر آن شدیم تا با فراهم آوردن محلی مطمئن بتواند خیال کاربران را از کیفیت خدمات دریافتی راحت کند. 

اولویت همکاران ما در واحد تعمیر لپ تاپ لنوو هنگام بروز ایراد در باتری تعمیر آن است، اما گاهی شدت آسیب وارده به حدی است که ناگزیر باید اقدام به تعویض باتری لپ تاپ لنوو کرد. در این مقاله قصد داریم نکاتی پیرامون تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ های لنوو را بیان کنیم که در مورد دستگاه های سایر برندها هم کاربرد دارند.

تعویض باتری لپ تاپ لنوو

نکات مهم در هنگام تعویض باتری لپ تاپ لنوو

همان طور که پیشتر نیز گفته شد، اولویت همکاران ما تعمیر باتری لپ تاپ Lenovo است. اما گاهی اوقات به دلیل عدم نگهداری صحیح از لپ تاپ، استفاده از شارژرهای غیر استاندارد و دیگر موارد باتری به حدی دچار آسیب می شود که ناچارا باید به آخرین راهکار یعنی تعویض باتری لپ تاپ لنوو روی بیاوریم. 

نکته ای که در مورد تعویض باتری لپ تاپ Lenovo باید مد نظر داشته باشید این است که استفاده از باتری اورجینال یکی از مهم ترین بخش های این فرآیند است که تاثیر به شدت زیادی بر کیفیت کارکرد باتری در آینده خواهد داشت. 

در ابتدای کار ممکن است استفاده از باتری های غیر اصل از نظر هزینه به صرفه باشد اما توجه داشته باشید که این باتری ها عموما کیفیت بسیار پایینی دارند و اغلب در مدت کوتاهی مجددا دچار ایراد می شوند و کاربر ناچار خواهد بود هزینه دوچندانی برای تعویض باتری داشته باشد. آموزش رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ در کاهش هزینه های تعمیر و تعویض تعمیرات لپ تاپ بسیار کمک خواهد کرد.

مورد بعدی که حائز اهمیت است این است که در هنگام تعویض باتری لپ تاپ لوازمی نظیر شارژر و آداپتور نیز مورد بررسی قرار گیرند و در صورتی که مشکل ناشی از ایراد در این قسمت ها باشد پیش از تعویض باتری مشکلات این قطعات رفع شوند.

هزینه تعویض باتری لپ تاپ Lenovo

یکی از دغدغه هایی که در هنگام بروز ایراد و خرابی در قطعات لپ تاپ برای کاربران به وجود می آید هزینه انجام خدمات است. با توجه به قیمت روزافزون قطعات مختلف می توان حق را به کاربران داد که در این زمینه تا حدودی نگران باشند. 

حتما برای شما هم پیش آمده که در هنگام مراجعه برای خرید قطعات مرتبط با لوازم الکترونیکی با مدل های مختلف و قیمت های متفاوتی در بازار مواجه می شوید و فروشنده نیز اذعان می کند که همه مدل ها کیفیت بالایی دارند. اما باید توجه کنید که به جای استفاده از قطعات تقلبی که کیفیت پایینی دارند، صرفا از قطعات اورجینال در هنگام تعویض باتری لپ تاپ Lenovo استفاده نمایید. 

نکته حائز اهمیت در این مورد این است که در صورت استفاده از قطعات اورجینال و با کیفیت بالا در هنگام تعویض باتری لپ تاپ لنوو می توانید اطمینان حاصل کنید که این قطعه تا مدت ها بدون ایراد کار کرده و نیازی به هزینه مجدد نخواهد بود. از آن جا که تشخیص باتری اصل از تقلبی به شدت مشکل بوده و عموما توسط کاربران معمولی امکان پذیر نیست، پیشنهاد می شود که از کارشناسان فنی مراکز تعمیراتی معتبر برای این کار کمک بگیرید.

هزینه تعویض باتری لپ تاپ لنوو

رفع مشکل شارژ نشدن لپ تاپ 

روش تعویض باتری لپ تاپ Lenovo

برای تعویض باتری لپ تاپ لنوو کافی است مراحل زیر را با دقت طی کنید:

1. ابتدا یک سطح صاف و مناسب پیدا کرده و لپ تاپ را به پشت روی آن قرار دهید. در صورتی که در منزل مت آنتی استاتیک یا مچ بند ضد الکتریسیته ساکن دارید پیشنهاد می شود برای احتیاط بیشتر از آن ها استفاده نمایید.

2. در پشت لپ تاپ چندین پیچ وجود دارد که باید آن ها را با استفاده از پیچ گوشتی مخصوص و با وارد کردن فشار باز کنید.

3. درب پشت قاب لپ تاپ را به آرامی و با احتیاط باز کنید. برای این کار می توانید از نوک انگشتان خود یا یک شئ مناسب پلاستیکی کمک بگیرید.

4. حال باید پیچ های روی باتری را با پیچ گوشتی های مخصوص باز کنید. دقت کنید که در این مرحله باید تمام پیچ های روی باتری باز شوند.

5. در این مرحله از تعویض باتری لپ تاپ لنوو باید باتری را به آرامی و با احتیاط جدا کنید. دقت کنید که رابط ها و کابل های اتصال باتری به مین برد هیچ گونه فشاری وارد نشود.

6. باتری را با احتیاط جدا کرده و باتری جدید را جایگزین آن کنید.

7. در آخرین مرحله از تعویض باتری لپ تاپ lenovo باید مراحل را به صورت برعکس طی کرده و پیچ های پشت لپ تاپ را ببندید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *