نمایندگی لنوو
اشتراک گذاری

تعمیر کارت شبکه لپ تاپ لنوو

می توان گفت کارت شبکه یکی از قطعاتی است که به گوش عمده کاربران لپ تاپ ها تا حدودی نا آشنا است. اما این قطعه یکی از قطعات بسیار مهم در لپ تاپ بوده و وظیفه اتصال لپ تاپ به دنیای اینترنت را بر عهده دارد. با همین تعریف ساده می توان متوجه شد که خرابی کارت شبکه لپ تاپ لنوو مساله ای است که کاربران را به شدت دچار مشکل کرده و موجب می شود که در اسرع وقت نسبت به تعمیر کارت شبکه لپ تاپ لنوو اقدام نمایند. 

یکی از سوالات مهم در این زمینه این است که برای تعمیر کارت شبکه لپ تاپ لنوو به کجا مراجعه کنیم؟ نمایندگی لنوو مرکز سخت افزار ایران یکی از مراکز معتبر و با تجربه در زمینه تعمیر کارت شبکه لپ تاپ lenovo بوده و سال هاست که به عنوان مرجعی قابل اطمینان برای انجام خدمات تعمیرات لپ تاپ لنوو فعالیت می کند. در این مقاله ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون مشکلات کارت شبکه لپ تاپ لنوو به بررسی نکاتی پیرامون تعمیر این قطعه خواهیم پرداخت.

تعمیر کارت شبکه لپ تاپ لنوو

نحوه تعمیر کارت شبکه لپ تاپ لنوو

کارت شبکه در بیشتر موارد خراب نمی شود، بلکه ایرادات به وجود آمده در اتصالات یا سیستم عامل منجر به اختلال عملکرد این قطعه می شود. از همین رو برای تعمیر کارت شبکه لپ تاپ لنوو باید ابتدا مشخص شود که منشا ایراد به وجود آمده در کدام بخش است و سپس اقدام به رفع این ایراد کرد. 

البته در موارد معدودی نیز ممکن است بخشی از قسمت های سخت افزاری کارت شبکه ایراد پیدا کرده باشند و تکنسین تعمیرات پیشنهاد تعویض کارت شبکه را مطرح کند. تعویض کارت شبکه لپ تاپ به خودی خود فرآیند پیچیده ای ندارد، اما به دلیل محل قرارگیری این قطعه و حساسیت و آسیب پذیری قطعات اطراف آن پیشنهاد می شود در صورتی که در این زمینه به اندازه کافی تجربه و مهارت ندارید از باز کردن پشت لپ تاپ و تعویض و تعمیر کارت شبکه لپ تاپ Lenovo جدا خودداری کنید. 

تعمیر و تعویض این قطعه صرفا باید به دست افراد ماهر و با استفاده از تجهیزات ویژه  انجام شود. دستکاری این بخش به دست افراد بی تجربه می تواند منجر به وارد شدن آسیب به دیگر قطعات شده و هزینه های انجام خدمات و تعمیرات دستگاه را چند برابر کند.

مشکلات کارت شبکه لپ تاپ لنوو

به طور کلی خرابی کارت شبکه لپ تاپ لنوو به دلایل متعددی ممکن است رخ دهد، اما در نهایت همه آن ها یک ویژگی و نشانه واضح برای تشخیص دارند و آن این است که کارت شبکه در بخش سخت افزار دستگاه نمایش داده نشده یا مشکلاتی در زمینه ارتباط با اینترنت به وجود می آید که ارتباطی به عوامل خارجی ندارد و دلیل آن را باید در خود دستگاه جست و جو کرد. 

در چنین مواردی کاربر باید از تکنسین های مراکز خدمات جهت تعمیر کارت شبکه لپ تاپ لنوو کمک بگیرد. علت بروز مشکلات مربوط به اینترنت در چند دسته تقسیم بندی می شود که در ادامه توضیح داده ایم.

خراب شدن مادربرد

در مواردی می توان منشا ایراد به وجود آمده در اتصال اینترنت و کارت شبکه را در مادربرد دستگاه جست و جو کرد. البته این عیب یابی باید توسط کارشناسان فنی ماهر و آشنا به امور تعمیر کارت شبکه لپ تاپ Lenovo انجام شود. 

در این گونه موارد برای رفع ایراد اصولا دو راه حل توسط کارشناسان مطرح می شود که عبارتند از تعمیر یا تعویض مادربرد لپ تاپ لنوو و استفاده از کارت وای فای بر روی شکاف PCMCIA. از آن جا که تعمیر و تعویض مادربرد تا حدودی می تواند پر هزینه باشد معقول تر است که به جای این کار راه حل دوم یعنی استفاده از کارت وای فای مجزا مورد استفاده قرار گیرد.

قطع ارتباط کارت شبکه و مادربرد

مادربرد و کارت شبکه لپ تاپ لنوو به صورت فیزیکی با یکدیگر ارتباط دارند. در برخی مواقع ممکن است این نقاط اتصال اکسیده شده و در نتیجه ارتباط این دو بخش قطع شود که در نهایت منجر به شناسایی نشدن کارت شبکه توسط لپ تاپ خواهد شد. 

برای رفع این مشکل و تعمیر کارت شبکه لپ تاپ لنوو لازم است که کارت شبکه توسط یک فرد مجرب از محل خود خارج شده و نقاط اتصال آن تمیز شوند تا موانع ارتباطی بین این دو بخش از بین رفته و دستگاه بتواند کارت شبکه را شناسایی نماید.

بروز ایراد در نرم افزار شبکه

اگر متوجه شدید که اختلال به وجود آمده در اتصال به اینترنت ناشی از ایرادات به وجود آمده در نرم افزار شبکه است باید یک مرتبه نرم افزار راه انداز کارت شبکه را حذف کرده و مجددا نسبت به نصب آن اقدام نمایید. 

در صورتی که مشکل رفع نشد در مرحله بعدی برای تعمیر کارت شبکه لپ تاپ Lenovo باید به سراغ سیستم عامل رفته و آن را نیز یک مرتبه حذف کرده و سیستم عامل و درایور کارت شبکه را دوباره نصب نمایید.

خراب شدن کارت شبکه

اگر هیچ یک از روش های گفته شده در بالا کارساز نبود و پس از انجام آن ها باز هم در اتصال به اینترنت اختلال وجود داشت می توان گفت که کارت شبکه دچار مشکل فیزیکی شده و باید در اسرع وقت تعویض شود. برای تعویض و تعمیر کارت شبکه لپ تاپ لنوو می توانید به نمایندگی لنوو در مرکز سخت افزار ایران مراجعه نمایید. 

تعویض کارت شبکه لپ تاپ لنوو

تعمیر کارت شبکه لپ تاپ لنوو نیازمند عیب یابی توسط تکنسین است و در صورتی که بررسی صورت گرفت و بدلیل بالا بودن میزان خرابی امکان تعمیر آن وجود نداشت راه حلی جز تعویض کارت شبکه لپ تاپ لنوو نیست و این کار به صورت تخصص توسط تیم فنی انجام می شود. این را هم در نظر بگیرید که هزینه تعویض کارت شبکه لپ تاپ لنوو از تعمیر آن بیشتر است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *